آفاق

حذف رحیم‌پور از رسانه‌ملی

سه شنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۴:۵۹ ب.ظ
سناریوهای گروه‌های فشار برای حذف رحیم‌پور از رسانه‌ملی
افرادی که فشارهای سنگینی را جهت حذف رحیم پور ازغدی از صدا و سیما سامان می دهند ضمن طرح برخی مطالب موهن، وی را به ادبیات تند و مخالفت با گفتمان اعتدال، متهم می کنند به طوری که برخی پرداخت برخی بودجه ها را منوط به کاهش برنامه های رحیم پور در رسانه ملی می دانند.

سرافراز برای عدم پخش سخنرانی های رحیم پور ازغدی تحت فشار قرار گرفت.

حسن رحیم پور ازغدی

سخنرانی های رحیم پور ازغدی در نماز جمعه و جمع های دانشجویی با استقبال گسترده مردمی صورت گرفته موجب شده تا فشارها برای جلوگیری از سخنرانی های وی در دانشگاه و انعکاس آن در رسانه ملی، افزایش یابد.

سنجش های مرکز افکار سنجی یک رسانه عمومی نشان می دهد که بازپخش سخنرانی های رحیم پور در پیش از خطبه های نمازجمعه تهران، بیشتر از سایر سخنرانی ها مورد استقبال عمومی قرار گرفته است.

همین موضوع موجب شده تا فشارهای سنگینی بر محمد سرافراز رییس رسانه ملی شکل بگیرد تا محدودیت های قابل توجهی برای سخنرانی های حسن رحیم پور ازغدی ایجاد شود. در این پیشنهادات سناریوهای مختلف از حذف کامل سخنرانی های وی از رسانه ملی تا پخش حداقل یک سخنرانی در ماه از وی، پخش در زمانهایی که تلویزیون حداقل بیننده را داراست و.. نیز مطرح شده است.

در عین حال برخی نیز خواستار آن شده اند که بخشهایی از سخنان وی با سانسور و به صورت تقطیع شده از تلویزیون به افکار عمومی منعکس شود.

افرادی که فشارهای سنگینی را جهت حذف رحیم پور ازغدی از صدا و سیما سامان می دهند ضمن طرح برخی مطالب موهن، وی را به ادبیات تند و مخالفت با گفتمان اعتدال، متهم می کنند به طوری که برخی پرداخت برخی بودجه ها را منوط به کاهش برنامه های رحیم پور در رسانه ملی می دانند.

حسن رحیم‌پور ازغدی از نظریه‌پردازان انقلاب اسلامی و از اعضای حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

او از ۲۵ اسفند ۱۳۸۱ به عضویت شورای عالی انقلاب فرهنگی درآمد و به عنوان «چهره‌ای جدید در نظریه‌پردازی انقلاب اسلامی» از وی یاد می‌شود. حتی برخی نخبگان حوزه و دانشگاه، او را لیدر فکری جوانان انقلابی این زمان می دانند.

از فعالیت های ایشان می توان به انتشار کتابها و مقالات متعددی در مورد مباحث دینی و ایدئولوژی انقلاب اسلامی از جمله کتابها: (حسین (ع) عقل سرخ، علی (ع) و شهر بی آرمان، مهدی(ع)، ده انقلاب در یک انقلاب،محمد(ص)، پیامبری برای همیشه و …( مقالات: (دین در “حاشیه” و دین در “صحنه”؟!، پارادوکسیکالیته روشنفکری دینی، مؤلفه های اصلاحات دینی و نقد آراء مخالف، جامعه ی دینی و نسبت آن با حکومت دینی، عرف و مصلحت در ترازوی حکومت اسلامی، و …) اشاره کرد.

سخرانیها و نشستها و گردهماییهای داخلی و خارجی استاد رحیم پور ازغدی با دانشجویان، استادان و نخبگان در برنامه ای به نام طرحی برای فردا، به طور هفتگی جمعه ها پخش می گردد.

منبع: پارس
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.