آفاق

نه یمن، نه غزه، جانم فدای دختران کرد +18

سه شنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۵:۰۳ ب.ظ


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، ‫ محمد آشنا ‬‎‏ در صفحه اجتماعی خود نوشت:

نزدیک به دو ماه است که عربستان و ایالات متحده آمریکا و چند تا ریزه‌خوار کوتوله ضمن دخالت در امور داخلی یمن، معترضین یمنی (بخوانید مردم) را کشتار می‌کنند و در این راه از استفاده از سلاح‌های ممنوعه هم ابایی ندارند. فرانسه هم با شوق فراوان در کنار آمریکا بمب می‌فروشد - کفتاری در پس گرگی.

 یمن

اما موضع جماعت همیشه معترض دیکتاتورستیز ایرانی جنبش سبز - که آرمان‌شان را به سوریه و اکراین گره زدند و برای انقلابیون مصر رهنمود ارسال کردند - کمی برایم عجیب است. از عدم حمایت آن‌ها از مردم یمن که به فساد دولتی و حکومت دیکتاتوری تحت لوای دیکتاتور دیگر معترض هستند بگذریم؛ موضع آن‌ها در مقابل نوع جنگ قابل تأمل است.

تا همین چند هفته پیش سبزها این طرف و آن طرف از بمب‌های بشکه‌ای استفاده شده توسط رژیم سوریه شاکی بودند و بشار را به استفاده از گاز کلر متهم می‌کردند (اثبات شده نیست، داعش و النصره هم از گازهای شیمیایی استفاده کرده اند و اسنادی از فروش مواد شیمیایی ترک به داعشی‌ها منتشر شده است). اما امروز در مقابل استفاده یک رژیم دیکتاتور از بمب‌های خوشه‌ای (فروخته شده توسط آمریکا - استفاده آن توسط سازمان‌های حقوق بشری تأیید شده) و فسفر سفید در روستاهای یمن شمالی (در سال ۲۰۰۹ هم عربستان از فسفر سفید استفاده کرده بود) موضعی از آن‌ها دیده نمی‌شود.

 یمن1

آیا بمب‌های بشکه‌ای ادعایی (که بشار آن‌ها را تکذیب کرده) کشتارکننده‌تر از بمب‌های خوشه‌ای تأیید شده و بمب فسفر سفید است؟ یا به خاطر این که بمب‌های بشکه‌ای سوریه با ۲۰۰-۳۰۰ دلار گازوئیل تهیه شده ولی عربستان از بمب‌های کلاستری چند میلیون دلاری آمریکایی استفاده کرده جایی برای اعتراض نمی‌ماند؟

سکوت عمده سبزها در مقابل وقایع یمن، از هر فریادی بلندتر است.

 یمن2

حلال‌تان باد!

تف

پانوشت ۱:
آمریکا از فروش بمب‌های خوشه‌ای به عربستان حمایت کرد.
http://goo.gl/Brjub0
عربستان از بمب‌های خوشه‌ای آمریکایی در یمن استفاده کرده است. این بمب‌ها مکانیزم خودتخریبی دارند. (توضیحات cnn در مورد این مکانیزم بیشتر از توضیحات در مورد اثر بمب‌ها و قربانیان آن‌هاست)
http://edition.cnn.com/2015/05/03/middleeast/yemen-hrw-cluster-munitions-saudi-arabia/
بمب‌های آمریکایی در نزدیکی شش روستای یمن استفاده شده است.
http://goo.gl/7LHTuF
استفاده عربستان از فسفر سفید در یمن
http://fa.alalam.ir/news/1701267
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:‌ ریاض قول داده از بمب‌های خوشه‌ای آمریکایی درست استفاده کند.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940216000865

پانوشت ۲:
معرفی بمب‌های مربوط به مطلب- بمب بشکه‌ای
http://en.wikipedia.org/wiki/Barrel bomb
- بمب خوشه‌ای
http://en.wikipedia.org/wiki/Cluster Bomb
- فسفر سفید
http://en.wikipedia.org/wiki/White phosphorus
آمریکا دست اول را در استفاده از همه انواع بمب‌های زیر دارد. توضیح وزیر دفاع وقت آمریکا در مورد استفاده از فسفر سفید در عراق:
When you have enemy forces that are in covered positions that your high explosive artillery rounds are not having an impact on and you wish to get them out of those positions, one technique is to fire a white phosphorus round into the position because the combined effects of the fire and smoke - and in some case the terror brought about by the explosion on the ground - will drive them out of the holes so that you can kill them with high explosives

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۲۲

نظرات  (۲)

خیلی ممنون خیلی با حال بود
.
.
.
.
.
.
نظر گذاشتی نظر می زارم
خیلی ممنون از نظرت
پاسخ:
قربون دادا
سرزمین پر رمز و راز «یمن» فقط بخاطر وقایع اخیر، مهم و قابل‌توجه نیست. نگاهی به کلمات معصومین(علیهم‌السلام) نشان می‌دهد که زادگاه «مالک اشتر» و «اویس قرنی»، از مناطق پرخبر و مورد توجه در دوران پیش از ظهور حضرت مهدی (ارواحنا فداه) است. «سید یمانی» از شخصیت‌های بسیار محترمی است که وعده‌ی ظهورش قبل از ظهور حضرت حجت (عجل‌الله فرجه) داده شده و در خصوص موقعیّت جغرافیایی قیام یمانی هم به شهرهایی مثل «صنعا»، «عدن»، «کنده» و منطقه‌ی «ابین» اشاره شده است.
پاسخ:
ممنون از نظر عالیتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.