آفاق

افسر آمریکایی: داعش را ما ایجاد کردیم

شنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۴، ۰۷:۵۸ ب.ظ

افسر سابق اطلاعاتی آمریکا

افسر سابق اطلاعاتی آمریکا

مایکل ولن یک افسر سابق اطلاعاتی آمریکا گفت: حمله آمریکا به عراق یک اشتباه راهبردی بود که به پیدایش بسیاری از تندروها و گروهک تروریستی داعش کمک کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری العالم، ولن که در هنگام حمله آمریکا به افغانستان و عراق عهده دار پست بالاترین عامل اطلاعاتی بود، گفت: جنگنده های نامناسب بسیاری از افراد را به جای آنکه آنها را بکشد، منجر به تندروی در میان آنان می شود.

تارنمای مستقل خبری اینترسپت به نقل از وی تاکید کرد: حمله آمریکا به عراق در پیدایش داعش نقش داشت. 

وی خواستار مجازات آن دسته از سربازان آمریکایی شد که در شکنجه زندانیان عراقی شرکت کرده اند.

ولن ریاست ستاد فرماندهی عملیات جی إس أو سی را برعهده داشت که در نتیجه اداره یک زندان سری در عراق به بدنامی شهرت یافت و در آن زندانیان به طور خودکار شکنجه می شدند. وی البته هر گونه دست داشتن در اقدامات غیرانسانی یاد شده را تکذیب کرد.

ولن در یک گفت وگوی تلویزیونی که در اواخر ماه جاری میلادی پخش خواهد شد، ابراز داشت: " وقتی از یک هواپیمای بدون خلبان بمب پرتاب می کنی، این بمب به جای آنکه سودی داشته باشد فقط باعث ویرانی بیشتر می شود."

وی شیوه جنگ کنونی که توسط پهپادهای مذکور انجام می شود را یک راهکار شکست خورده توصیف کرد.

ولن افزود:" در این جنگ دنباله دار به هر میزان که تسلیحات بیشتری دریافت می کنیم و به هر میزان که بمب بیشتری می افکنیم، تنها نتیجه ای که عایدمان می شود، شعله ورتر شدن آتش جنگ است."

وی گفت: عملیات جی اس اوسی منجر به کشته شدن هزاران تن از عراقی ها شد تا آنجا که من نمی دانم چند نفر از آنها را کشتیم. ما با حمله به عراق بنزین روی آتش ریختیم. تاریخ بدون شک ما را بخاطر تصمیماتی که به ویژه در سال 2003 اتخاذ کردیم، نخواهد بخشید.

لازم به یادآوری است ولین پس از آنکه در سال 2014 مجبور به کناره گیری از پست خود به عنوان بزرگترین مسوول نظامی اطلاعاتی شد، به یک منتقد علنی از استراتژی اوباما در خاورمیانه تبدیل شد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.