آفاق

فرق بین بیت المقدس ومسجد القصی

يكشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۴، ۰۶:۲۰ ب.ظ

سال ها است که با هر مسلمانی چه ایرانی چه عرب چه شیعه چه سنی حرف از مسجد الاقصی می زنی عکس یک بنای 8 ضلعی با گنبد طلایی را به شما نشان می دهد . این درحالی است که این بنای زیبا با گند طلایی که چندین سال هست حتی در ایران  نقشه مصلا های نماز جمعه ما شد، در واقع عکس مسجد صخره یا همان قبه الصخره است . ولی این اشتباه از کجا سرچشمه می گیرد. واقعیت آنجاست که این اشتباه ما از یک سیاست بسیار زیرکانه یهودی های اسرائیل یا درواقع صیهونیستها سرچشمه می گیرد ، آری تمامی مسلمانان جهان تماشا گر یک بازی بسیار وحشتناک شده اند از ابتدای اندیشه ایجاد یک کشور یهودی توسط مناخیم سلیمان یکی از خاخام های معروف در قرن دوازدهم میلادی و اولین کسی که ستاره داوود را نشان مردم یهود قرار داد ،تاکنون مردم یهود بر اساس گفته ها وتحریفات توراتی خود اعتقاد بر آماده سازی جهان برای جنگ بزرگ یا آرماگدون دارند. یکی از اعتقادات آنها در این زمینه وآماده سازی برای این جنگ  ساخت هیکل سلیمان بر روی مکان کنونی مسجد الاقصی است. همان طور که می دانیم مسجد الاقصی در واقع مکانی است پیامبر اکرم (ص) از آنجا به عرش عروج فرموده اند و قبله اول مسلمین جهان می باشد. تقدس این مکان هم برای یهودی ها هم برای مسیحی ها و هم برای مسلمانان بسیار حائز اهمیت می باشد.

در واقع زمانی این اندیشه یعنی تخریب مسجد الاقصی که قبله اول مسلمانان هست محقق خواهد شد که اهمیت آن برای مسلمانان به پایین تر حد خود برسد و مسلمانان در باره این مسجد و شناخت آن بیتفاوت باشند و بهترین راه جاگذاری تصویری این مسجد با مکانی دیگر است یعنی قبه الصخره

چرا قبه الصخره ؟ اصلاً قبه الصخره کجاست؟

 در تصویر فوق شما یک مسجد هشت ضلعی با گنبد طلایی می بینید که همان مسجد صخره است و در انتهای مجموعه یک مسجد با گنبد تیره رنگ که این مکان مسجد الاقصی است . این سیاست دولت اسرائیل به منظور تحریف ذهنیت مسلمانان به خوبی جواب گو بوده به طوریکه بسیاری از مسلمانان جهان حتی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران هم در تمامی تصاویر خود بین این دو مکان تفاوتی قائل نبوده در ایران و تمامی کشورهای اسلامی شما می توانید جانمازها و تصاویر زیادی با تصویر مسجد صخره و اسم مسجد الاقصی در زیر آن پیدا کنید.

 بر عکس آنچه که برخی هادر مورد مسجد الاقصی تصور می کنند مسجد الاقصی توسط عبد الملک بن مروان ساخته نشد بلکه او تنها قبه الصخره را ساخت. مسجد الاقصی بنایی قدیمی که اولین قبله گاه مسلمانان است این مسجد دومین مسجدی است که بر روی زمین ساخته شد ، ارجح آن است که حضرت آدم (علیه السلام) آنرا ساخته وزیر بنای آنرا چهل سال بعد از ساختن بیت الله الحرام بنا به دستور خداوند نهاده است. این بنا پیش از به وجود آمدن کنیسه ، کلیسا ، بارگاه ومعبد بوده است. بعد از آن مهاجرت حضرت ابراهیم علیه السلام از منطقه بین النهرین به سرزمین های مبارک در سال 1800 قبل از میلاد انجام گرفت وایشان اقدام به بالا بردن ستون های بیت الله الحرام کردند، بعد از آن هم اسحاق ویعقوب (ع) مسجد الاقصی را ترمیم کردند تا اینکه در سال 1000 قبل از میلاد این مسجد توسط حضرت سلیمان بازسازی شد. همراه با فتوحات اسلامی در سال 636 میلادی عمر بن الخطاب مصلی قبلی را بعنوان بخشی از مسجد الاقصی ساخت ، در دوره امویان قبه الصخره ساخته شده ومصلای قبلی نیز بازسازی گردید ، ساخت این بنا حدود 30 سال از سال 66 هجری تا 96 هجری (685 تا 715) به درازا کشید تا مسجد الاقصی به شکل فعلی آن در آید.
چرا یهودیان مدعی مسجدالاقصی هستند؟
بخش غربی وجنوبی صحن مسجد الاقصی اهمیت فراوانی برای یهودیان دارد. این دیوار به دیوار براق مشهور است وعلت نامگذاری آن به این اسم هم بسته شدن اسب رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم (براق) به این دیوار در زمان معراج بود .
این دیوار 156 عرض و56 پا طول دارد ، برخی از سنگ های این دیوار 16 پا می باشند ، مسلمانان مسجدی را در این قسمت بنا نهادند.
در مقابل یهودیان ادعا می کنند که این دیوار بخش باقی مانده از دیوار " بارگاه سلیمان" است که هیردوس آنرا در سال 18 قبل از میلاد بنا نهاده بود.

اما تقدس مسجد الاقصی در حدی هست که ورود آریل شارون نخست وزیر دولت اسرائیل موجب شروع انتفاضه(انقلاب سنگ) دوم در فلسطین شد. و بیداری کم و بیش مسلمانان فلسطین و حتی مسیحیان فلسطین تا کنون جلوی تخریب این مسجد و ساخت هیکل سلیمان را گرفته است. با این حال ایجاد تونل ها در زیر پایه های این مسجد توسط صیهونهای افراطی ادامه دارد. تا بتوانند در آینده ای نزدیک این مسجد مقدس را تخریب و بنای هیکل سلیمان را ایجاد نمایند تا جایی هم پیشرفته اند که ماکت این معبد را در نزدیکی دیوار جنوبی قرار داده و برای ساخت آن بعد تخریب مسجد حتی برنامه ریزی دقیق کرده اند،از جمله بازگرفتن وسایل معبد که در اختیار کلیسای مسیحیت در واتیکان بود ازجمله شمدان مقدس و عصای حضرت سلیمان و حتی پرورش گاو تمام سرخ مو برای ریختن خاکسترش به دیوار جنوبی معبد.

 حال بهتر است کمی درباره بهانه این سیایت اسرائیلی ها برای تحریف تصویری مسجد الاقصی و تخریب آن بگوییم.همان طور که گفتیم صیهونها اعتقاد دارند که دنیا برای آمدن مسیح به زمین و ارج نهادن به مومنین قومش آماده بشه آنها در واقع مسیح از قوم یهود و اعتقاداتش یهودی می دانند و بر این باورند که مسیح تنها دین یهود را تکمیل کرده و مومنین قومش یهودی ها هستند و در آخر زمان قرار است که بعد از به عرش بردن مومنین که زمین بدون آنها دارای فساد می شود و برای جنگ بزرگ آمده می شود در جلوی آنها برای نبرد بزرگ یا همان آرماگدون حاضر شود.

آرماگدون در واقع مکانی است تشکیل شده از یک شهر کوهستانی باستانی که در شامات یا جنوب فلسطین قرار دارد و محل تجمع پادشان شرق است این نکته در انجیل جدید آمده. و محل جنگ نهایی آخر و زمان بین خیر و شر می باشد.

تمامی این مطالب حاکی از این نکته است که ما با دشمن قوی وخوش فکری روبرو هستیم که تمامی اعتقادات و حتی راهپیمائی ها ما در روز قدس را هم خط می دهد و ازسوی ما هم طلب اندیشیدن بیشتر به مسئله قدس می رود .

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۸

نظرات  (۲)

جهان عزیز عیدت مبارک
۲۸ تیر ۹۴ ، ۲۳:۱۸ مهدی رنجبر
جالب بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.