آفاق

ایدئولوژی «ارعاب»، «جاه‌طلبی» و «تکفیری» آل سعود

 

خبرنامه دانشجویان ایران: «قربانی» شدن بیش از 1500 نفری در حادثه روز پنج شنبه منا، و تنها «تاسف» خوردن مقامات سعودی باردیگر حساسیت ها را نسبت به این رژیم بیشتر کرد، مسئله ای که شاید تا قبل از این فاجعه، تنها ایران و چند کشور شیعه و اهل تسنن نسبت به تحرکات «ایدئولوژی» سردمداران این رژیم داشتند، اما به نظر می رسد پس از این حادثه دلخراش دیگر کشورهای مسلمان به طور جدی به بازخوانی ساختار حکومتی آنها بپردازند. رژیم  دست‌نشانده ای که با توجه به حمایت‌های سیاسی ابرقدرت‌ها و نیز سرمایه هنگفت نفت و همچنین سیطره بر اماکن مقدس مسلمانان، انجام هر اقدامی را برای خود جایز می‌داند. و در کنار پرورش گروه‌های تروریستی که موجب سوءاستفاده غرب برای مخدوش کردن وجهه اسلام و مسلمانان شده است؛ تصمیمات و تحرکات این رژیم، آل‌سعود را در چشم مردم مسلمان منطقه به نماینده تام‌الاختیار غرب در منطقه تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این فاجعه انسانی بهانه مناسبی است که از منظر دیگر «ایدئولوژی حاکمیت» آل سعود را مورد بررسی قرار دهیم. حسن رحیم پور ازغدی در یکی سخنرانی های خود که مهر سال گذشته و در بهبه ماجرای حکم اعدام "شیخ نمر" روحانی مبارز عربستانی ایراد کرد، به بررسی ایدئولوژی وهابی تکفیری در قالب ایدئولوژی ارعاب، جاه‌طلبی و تکفیر پرداخته است.

 

رحیم پور ازغدی در این سخنرانی خود، پیرامون سران آل سعود می گوید: تنها کشوری که به نام یک خانواده درآمده است همین عربستان است و رژیم آل سعود نیز برای کنترل جهان اسلام و غارت نفت، حمایت از اسرائیل و تحریف اسلام توسط آمریکا و انگلیس برسر کار آمده است البته تمام اقداماتی که آل‌ سعود در 100 سال گذشته و همچنین تلاش‌هایی که برای مقابله با انقلاب اسلامی در 30 سال اخیر انجام داده است با شکست مواجه شده است.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با اشاره به نقش آل سعود در تشکیل رژیم صهیونیستی گفت: رژیم آل سعود میلیاردها دلار برای ترویج اسلام خشن تکفیری خرج کرد و تنها یک شعار دارد و آن هم جهاد علیه مسلمین است و نه جهاد علیه کفر.

این استاد دانشگاه پیرامون تشکیل ایدئولوژی وهابی تکفیری گفت: غرب و آل سعود آن را درست کرد تا در مقابل ادبیات انقلابی ادبیات قلابی قرار دهد. این ایدئولوژی از اسلامی سخن می‌گوید که سوال را کفر می‌داند و در روش خشن و بی‌منطق است و در ادبیاتشان نیز همه مسلمانان را تکفیر می‌کنند. اینان موسس رژیم صهیونیستی هستند. درد اینان درد مذهب و وهابیت نیست. وهابیت ایدئولوژی شد که به روش غارت و جنایت اینان مشروعیت مذهبی دهد.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه رژیم آل سعود تا به حال عقلانی عمل نکرده گفت: رژیم آل سعود با اقداماتش به اسلام صدمه زده است و هزاران مسلمان بیگناه را کشته است و چند کشور اسلامی را نابود کرده است. در خصوص اعدام شیخ نمر نیز اگر آل سعود حکم را اجرا کند مشکلاتشان 10 برابر می‌شود و اگر جرات این کار را داشته باشد قطعا نتایج آن را خیلی سریع در حجاز می‌بیند.

در ادامه صوت این سخنرانی که در برنامه سال گذشته انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران برگزار شد آمده است:


دانلـــود

نظرات  (۱)

۲۰ تیر ۹۵ ، ۱۱:۰۵ دانشنامه دفاعی
سلام علیکم برادرم
بسیار سپاسگذارم
پاسخ:
سلام علیکم
ممنونم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.