آفاق

خواستن !

چهارشنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۵، ۰۹:۰۲ ق.ظ

شصت و سه سال پیش که من در لواسان منبر می رفتم، روز هفتم ماه محرم بود، با خودم فکر می کردم که: خسته شده ام از بس که پلو خوردم: شب پلو ، ظهر پلو! ما طلبه بودیم و عادت داشتیم به نان و ماست و اشکنه و آش و آبدوغ خیار. دیگر آن روز کلا فه شده بودم، باخودم می گفتم اینجا نه آشی است نه خاکشیری، هیچ چی. هـواهـم به شدّت سرد بود. با خـودم گفـتم: « خـدایا، یک آشی برای ما برسـد خوب است. » ظـهر شـد، سـفره انداختند و پلو ها را گذاشتند تا ما می خواستیم شروع کنیم . از دور دیدیم یک نفر با یک بادیه در حال آمدن است. وقتی پیش ما رسید، دیدم یک ظرف مسی پر از آش با نعناع داغ و روغن و پیاز داغ، یک آش عالی رسیده بود. گفتم : « این آش مال کیه ؟! » آن شخص گفت: « مال شما ». گفتم: « کی داده؟! » گفت : « یک خانمی برای شما پخته.» من دیگه دست به پلو نزدم و همان آش را خوردم. آش خیلی عالی بود. در غرر الحکم، ص827 آمده است که : حضرت امیر المومنین علی (ع) می فرمایند: «لا تَسْألُوا إلاّ اللهَ سُبْحانَهُ، فَإنَّهُ أعْطاکُمْ أکْرَمَکُمْ، وَإنْ مَنَعَکُمْ حازلَکُمْ »؛ «جز از خدای سبحان چیزی مخواهید، که اگر به شما عطا کند شما را اکرام کرده و اگر به شما عطا نکند، برای شما در آخرت ذخیره می کند» خداوند متعال به حضرت موسی (ع) فرمود: ای موسی، نمک آشت و بند کفشت را هم از من بخواه.


 تو با خدای خود انداز کار و دل خوش دار                 
که رحـــــم اگر نکند مدعــــــی خدا بکند

🔹 ( از فرمایشات آیت الله مجتهدی تهرانی- در محضر استاد ، ص 180 )

نظرات  (۱۰)

درود
مطلب جالبی بود

موفق باشید
۰۴ اسفند ۹۵ ، ۱۱:۲۹ منتـــظر المـهـدی۳۱۳
بسیارعالی بود


ممنونم ازشما
ما که رندیم و گدا، دیر مغان ما را بس...
سلام
حکایت خوبی بود
۰۵ اسفند ۹۵ ، ۱۹:۱۷ خادم امام زمان عج الله
گناه، هر چقدر هم کوچک باشد


باز هم به عنوان نافرمانی از خدا


خیلی بزرگ است ...!

http://old.ido.ir/myhtml/news/1391/m07/139107220022.jpg


-------------------------------

با سلام و صلوات سپاس از درج مطالب ارزشمندتان جزاکم الله خیرا
خدا قوت
۰۶ اسفند ۹۵ ، ۲۳:۳۴ سید حسین سیدی
علیک السلام دوست عزیز
از لطف شما بینهایت تشکر
آدرس جدید ما
http://www.ziaossalehin.ir/user
ممنون جالب بود
۱۴ اسفند ۹۵ ، ۱۷:۲۸ خادم امام زمان عج الله
آیت الله مظاهری ضمن درس اخلاق خود حکایتی نقل کردند با این مضمون : یکی از علمای بزرگ، در زمان قدیم در تخت فولاد خدمت امام زمان «ارواحنا‌فداه» رسیده بود و از آن حضرت درخواست «علم اکسیر» کرده بود. در حالی که یاد گرفتن علوم غریبه حرام است و گفت و شنود و تعلیم و تعلّمش نیز حرام است. آن حضرت به او فرموده بودند:

علوم غریبه به تو چه ربطی دارد؟ من به جای آن ختمی به تو یاد می‌دهم که بهتر از اکسیر است. بعد فرموده بودند: به پنج تن و امام زمان توسّل پیدا کن و در توسّل‌هایت بگو:

«یا محمّد یا علی یا فاطمه یا حسن یا حسین، ‌یا صاحب الزمان ادرکنی و لا تهلکنی».

آن عالم نقل می‌کند: وقتی حضرت فرمودند: «ادرکنی»، به ذهنم خطور کرد که باید بفرمایند: «ادرکونی»، یعنی برای درخواست کمک از پنج نور مقدّس، باید فعل جمع به کار ببریم، پس چرا ایشان فعل مفرد به کار برده و می‌فرمایند: «ادرکنی و لاتهلکنی»؟! وقتی چنین تصوّری کردم، امام زمان «ارواحنا‌فداه» تبسّم کردند و فرمودند:

همین است که گفتم. برای اینکه واسطه فیض این عالم، فعلاً من هستم.

یعنی اگر در زمان حاضر توسّلی به پیغمبر اکرم صلی ‌الله‌ علیه ‌و آله ‌و سلّم یا سایر حضرات معصومین سلام ‌الله ‌علیهم بشود، فیض الهی به واسطه وجود مقدّس امام زمان «ارواحنا‌فداه» به بندگان می‌رسد:

«بِکُمْ فَتَحَ اللَّهُ وَ بِکُمْ یَخْتِمُ وَ بِکُمْ یُنَزِّلُ الْغَیْثَ وَ بِکُمْ یُمْسِکُ السَّماءَ أَنْ تَقَعَ عَلَى الْأَرْضِ إِلَّا بِإِذْنِهِ وَ بِکُمْ یُنَفِّسُ الْهَمَّ وَ یَکْشِفُ الضُّر»
پاسخ:
سلام و تشکر
۱۴ اسفند ۹۵ ، ۱۷:۵۲ خادم امام زمان عج الله
الســلام علیک یا اباصــــالح المهـــــدی

با سلام و صلوات سپاسگزارم از درج مطلب ارزشمندتان.

ختم پربرکت قرآن کریم به پاست و شما هم به این ختم دعوتید . منتظر حضورتان هستیم و باالله التوفیق

----------------------------------------

آخـریـن خـتـم قـرآن کـریـم در سـال جـاری


هدیه محضر حضرت ام البنین سلام الله علیها و حضرت ابوالفضل علیه السلام

به نیت سلامتی و خشنودی قلب مقدس مولا صاحب الزمان عج و تعجیل در امر فرج


اتمام ختم تا پایان سال


لطفا جهت شرکت اعلام آمادگی بفرمایید تا جزء تان خدمتتان ارسال شود . جزاکم الله خیرا
پاسخ:
سلام و تشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.