آفاق

هشدارهای ضروری قبل از ازدواج

چهارشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۶، ۰۶:۳۵ ب.ظ

1. به قصد اصلاح، درمان و یا هدایت با کسی ازدواج نکنید و فراموش نکنید ازدواج درمانگاه نیست! چشمتان را خوب باز کنید ببینید آیا با همین خواستگارتان بدون هیچ تغییر و اصلاحی در رفتارش، عقایدش، وضع علمی و مالی‌اش می توانید زندگی کنید یا نه؟ و بر مبنای همین الان، کاملا واقع بینانه، تصمیم بگیرید.
2. از سر ترحم، کمک و دستگیری با کسی ازدواج نکنید!
3. از سر طمع، تفاخر و پُز دادن و مشهور شدن، با کسی ازدواج نکنید!
4. برای انتقام از دیگری، تسویه حساب، حالگیری و یا رقابت و کِنف کردن دیگری با کسی ازدواج نکنید! (متاسفانه زمینه بروز این جنس رفتارهای کودکانه کم نیست.)
5. از سر عجز، فرار و یا با تئوری «از این ستون تا اون ستون فرجی است» ازدواج نکنید! (بلکه ابتدا با تدبیر و اعتماد به نفس مشکلتان را برطرف کنید و بعد روی ازدواج فکر کنید.)
6. در امر ازدواج استخاره نکنید! و خوب است به خانواده مقابل هم در ابتدا این را تذکر بدهید. استخاره نباید جای فکر و مشورت و مسئولیت پذیری افراد را بگیرد. برای کارها از خدا خیر درخواست کنید و اگر کسی زیاد شک می کند بهتر است به مشاور مراجعه کند.در مقوله ازدواج به عنوان مهم ترین انتخاب باید با ملاک و معیار روشن یعنی شناخت و آشنایی، تدبیر و پختگی و مهمتر از همه، شناخت تکنیک های لازم انجام شود.
7. برای تکمیل تیم یا گروه عروس ها یا دامادهای فامیل با کسی ازدواج نکنید! (این به فلانی و فلانی میاد، هم تیپ و...)
8. قبل از انتخاب همسر، خودخواه باشید. (بعد از ازدواج فداکار)
9. قبل از انتخاب همسر، نسبت به همسر آینده، بد بین و سخت گیر باشید. (بعد از ازدواج خوش بین و آسان گیر)
10. از ازدواج با افراد خرافاتی و دارای عقاید عجیب غریب خودداری کنید.
11. معمولا علاقمندی های یک طرفه ی دختر خانم ها، بی ثمر است و از عوامل اساسی و موثر در کاهش تدریجی شانس ازدواج آنان به شمار می رود.
12. به علاقمندی های پسرهای زیر 20 سال اعتماد نکنید.
13. پسرها عجله نکنند و قبل از فراهم شدن مقدمات ازدواج، شغل و سربازی (و نه ثروت! که ثروت اصلی اعتماد به نفس و توکل است)، به ازدواج فکر نکنند و برای انتخاب همسر هیچ اقدامی نکنند.

منبع : سایت شمیم

نظرات  (۱)

۰۸ آذر ۹۶ ، ۲۳:۱۳ فرزند انقلاب
انشاء الله دنبال خواهید شد
پاسخ:
سلام
ممنون از لطفتان
شمادنبال می شوید
:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.