آفاق

به گزارش کارگروه امنیت سایبربان؛ تروجان‌ها، بدافزارها، باج‌افزارها و... هریک با مقاصد خاصی طراحی می‌شوند که در این مورد با بدافزاری به نام «Loapi» روبه‌رو هستیم که هدفش تخریب فیزیکی یا سخت‌افزاری گوشی‌های تلفن همراه است.
این بدافزار از طریق برنامه‌های آلوده‌ای که از منابع غیررسمی دریافت شود وارد تلفن همراه قربانی می‌شوند، به‌عبارتی‌دیگر برنامه‌هایی که از «Google app store» دریافت نشده باشند، از ایمنی کافی برخوردار نبوده و احتمال دارد همراه آن‌ها بدافزارهای مخرب وارد تلفن همراه شخص شود. اکثر قربانیانی که برنامه‌های آلوده را دریافت نموده‌اند از طریق تبلیغات به سمت بدافزار سوق داده‌شده‌اند. برخی تبلیغات اغواکننده، کاربران را مجبور به دریافت برنامه‌هایی می‌کند که از منابع غیررسمی دریافت می‌شوند.

    این بدافزار توسط کارشناسان موسسه امنیتی کسپرسکی شناسایی‌شده و طبق بررسی‌ها مشخص گردیده که بدافزار «Loapi» تمامی اطلاعات قربانی را هدف قرار داده به‌عنوان‌مثال اطلاعات شخصی، ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین و دیگر اطلاعات شخصی و ذخیره‌شده در تلفن همراه را سرقت می‌کند.

این بدافزار بخش زیادی از منابع تلفن همراه را بدون اطلاع شخص در اختیار می‌گیرد و باعث فعالیت بیش‌ازحد پردازنده و رم گوشی می‌شود؛ درنتیجه فعالیت بیشتر برابر است با حرارت و داغ شدت بیش‌ازحد تجهیزات داخلی تلفن همراه که دراین‌بین باتری مهم‌ترین بخش است که با گرما و حرارت بیش‌ازحد، امکان انفجار و آتش گرفتن آن دور از ذهن نخواهد بود.
از اتفاقات بدی که برای تلفن همراه فرد قربان رخ می‌دهد ارسال تعداد زیادی پیامک جهت تبلیغ این بدافزار است به‌عبارتی‌دیگر از تلفن همراه فرد قربانی برای حملات بات نت استفاده می‌شود. ضمناً بدافزار  Loapi به‌وسیله اطلاعات سرقت شده، اقدام به سرقت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتالی می‌نماید.
به کاربران توصیه می‌شود از نصب نرم‌افزارهای مشکوک خودداری نمایند زیرا نصب بدافزارهایی مانند Loapi خطرات جبران‌ناپذیری به همراه خواهد داشت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۰۲

نظرات  (۱)

۰۲ دی ۹۶ ، ۲۳:۲۷ ....جلیس العقل ....
ممنونم از اطلاع رسانی تون
پاسخ:
سلام
خواهش میکنم دوست عزیز

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.