آفاق

بهترین علم

چهارشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۰۹ ب.ظ

لقمانُ علیه السلام ـ لاِبنِه و هُوَ یَعِظُهُ ـ : یا بُنَیَّ ، اجعَلْ فی أیّامِکَ و لَیالیکَ و ساعاتِکَ نَصیبا لَکَ فی طَلَبِ العِلمِ؛ فإنَّکَ لَن تَجِدَ لَکَ تَضییعا مِثلَ تَرکِهِ .

 لقمان (ع) ـ در اندرز به فرزندش ـ فرمود : فرزندم! در روزها و شبها و ساعات زندگى خود بهره اى براى تحصیل علم در نظر گیر؛ زیرا تو هرگز براى خودت ضایعه اى مانند ترک علم نخواهى یافت.

روایت نمی گوید سهم بگذار برای طلب علم (می فرماید: ) اولاً طلب علم را برای هیچ مرحله ای فراموش نکن و ثانیاً برای خودت یک نصیبی ، یک عائدی ( بهره ای ) برای طلب علم بگذار. این که ما به جوانها می گوئیم هر چه می توانند کتاب بخوانند روی همین جهت است. و فقط آن کتابی که نباید بخوانند کتاب های مضر است.(بنا بر این می فرماید:) از روز و شبت و ساعتت نصیبی را برای طلب علم بگذار. و در این جا مطلق علم مراد است. گرچه بهترین علم، علم الهی است.

[ شرح حدیث از امام خامنه ای در مقدمه درس خارج - 1396 ]

نظرات  (۳)

۱۱ بهمن ۹۶ ، ۲۳:۳۳ سیّد محمّد جعاوله
احسنت
پاسخ:
سلام  سید
(:
بی شک درست است
اما کو گوش شنوا، شاید هم هست ولی آرامش فکری و دغدغه نمی گذارد. شاید هم اینها همه بهانه باشد و باید مطالعه کند، یعنی آدم اگر بیکار باشد و قسط وام ازدواح داشته باشد و بیش از یک سال عقد کرده باشد و فشار بالا سرش باشد باید با خیال راحت بشیند و کتاب بخواند برای طلب علم که امروزه ثروت حرف اول را می زند.
موفق باشید
پاسخ:
سلام
همچنین

کسب علم دیگه الآن خاطره شده


دنبال شدید
پاسخ:
((:
تشکر
شما هم دنبال شدید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.