آفاق

۶۷ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

در کتاب کلیات مفاتیح الجنان آداب و اعمال تاسوعا ذکر شده که نماز مستحبی چهار رکعتی، صد رکعتی و احیاء شب عاشورا از جمله آنند.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در کلیات مفاتیح الجنان آداب و اعمال ویژه ای برای تاسوعا، روز نهم ماه محرم ذکر شده که نماز مستحب و احیاء گرفتن در شب عاشورا از آن جمله‌اند.
1. نماز مستحبی صد رکعتی شب عاشورا
شب دهم محرم، شب عاشورا است و سید در اقبال از براى این شب دعا و نمازهاى بسیار با فضیلت هاى بسیار نقل کرده صد رکعت نماز هر رکعت به حمد و سه مرتبه قُل هُوَاللّهُ اَحَدٌ و بعد از فراغ از جمیع بگوید:
سُبْحانَ اللّهِ وَالْحَمْدُلِلّهِ وَلااِلهَ اِلا اللّهُ وَاللّهُ اَکْبَرُ وَلا حَوْلَ وَلا قُوَّهَ اِلاّ بِاللّهِ الْعَلِىِّ العَظیمِ
هفتاد مرتبه و در روایت دیگر بعد از الْعَلِىِّ الْعَظیمِ استغفار نیز ذکر شده است.
2. کراهت روزه در روزهای نهم و دهم محرم
علامه مجلسى در زاد المعاد فرموده و بهتر آن است که روز نهم و دهم را روزه ندارد زیرا که بنى امیه این دو روز را براى برکت و شماتت بر قتل آن حضرت روزه مى‏‌داشتند و احادیث بسیار در فضیلت این دو روز و روزه آنها بر حضرت رسول صلى الله علیه و آله بسته‏ اند و از طریق اهل بیت علیهم السلام احادیث بسیار در مذمت روزه این دو روز خصوصا روز عاشورا وارد شده است‏.
3. نماز مستحبی چهار رکعتی شب عاشورا
و یکی دیگر از نمازهای این شب: چهار رکعت در آخر شب در هر رکعت بعد از حمد هر یک از آیة الکرسى و توحید و فلق و ناس را ده مرتبه بخواند و بعد از سلام صد مرتبه توحید بخواند.
4. نماز امام علی(ع) در شب عاشورا
آخرین نماز این شب؛ چهار رکعت نماز در هر رکعت حمد و پنجاه مرتبه توحید و این نماز مطابق است با نماز امیر المؤمنین علیه السلام که فضیلت بسیار دارد و بعد از نماز فرموده ذکر خدا بسیار کند و صلوات بسیار بفرستد بر رسول خدا صلى الله علیه و آله و لعن کند بر دشمنان ایشان آنچه مى ‏تواند.
5. فضیلت احیا در شب عاشورا
در فضیلت احیاى این شب روایت کرده‌اند که مثل آن است که عبادت کرده باشد به عبادت جمیع ملائکه و عبادت در آن مقابل هفتاد سال است‏.
۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۴ ، ۲۳:۰۶

فایل‌های صوتی مدیحه‌سرایی و روضه‌خوانی شب و روز هفتم محرم 94 در حسینیه صنف لباس فروشان و مسجد ارک تهران با نوای «حاج منصور ارضی» آماده دریافت است.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛مراسم شب هفتم محرم در مسجد ارک تهران و مراسم زیارت عاشورا روز هفتم محرم در حسینیه صنف لباس فروشان با حضور پرشور عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) برگزار شد.
غزل امام حسین علیه السلام:
۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۴ ، ۱۳:۲۷

فایل‌های صوتی مداحی و روضه‌خوانی شب هشتم محرم 94 در هیئت رایت العباس چیذر با نوای «حاج محمود کریمی» آماده دریافت است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۴ ، ۱۳:۲۶

فایل‌های صوتی مدیحه‌سرایی و نوحه‌خوانی شب هشتم محرم 94 در هیئت رزمندگان اسلام قم با نوای «حاج سید مهدی میرداماد» آماده دریافت است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۴ ، ۱۳:۲۵
هیئت ریحانةالحسین(س)؛

فایل‌های صوتی مداحی و روضه‌ حضرت علی اکبر(ع) با نوای «حاج سید مجید بنی‌فاطمه» در شب هشتم محرم‌ 94 آماده دریافت است.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فایل‌های صوتی مداحی و روضه‌ حضرت علی اکبر(ع) که در شب هشتم محرم‌الحرام 1437 با نوای حاج سید مجید بنی فاطمه در هیئت ریحانةالحسین سلام الله علیها اجرا شده، آماده دریافت است.
(در صورت دانلود نشدن فایل‌ها، بر روی هر کدام راست کلیک کرده و گزینه Save Link AS... را انتخاب کنید)
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۴ ، ۱۳:۲۴

مداحی «حاج منصور ارضی» و «حاج علی انسانی» در اولین شب عزاداری محرم 94 حسینیه امام خمینی(ره) آماده دریافت است.
به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فایل‌های صوتی مداحی حاج منصور ارضی و حاج علی انسانی در اولین شب عزاداری محرم 94 در حسینیه امام خمینی(ره) آماده دریافت است.

 اشعار خوانده شده توسط مداح اهل بیت(ع)، حاج منصور ارضی:  
۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۴ ، ۱۳:۲۲

آیا می‌دانید چرا زائران کربلا به ازای هر بار زیارت حسین بن علی(ع) دو مرتبه حبیب بن مظاهر را زیارت می‌کنند؟

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در منابع شیعی نقل شده که حضرت امیر المومنین(ع) به همراه دو فرزند گرامی‌شان به منزل مظاهر اسدی دعوت بودند. حبیب‌بن مظاهر که در بهار جوانی بود و عشق و علاقه خاصی نسبت به سید‌الشهدا(ع) را داشت به پشت بام خانه رفت تا لحظه آمدن امام حسین(ع) را تماشا کند.

زمانی که حبیب متوجه می‌شود مکه مهمان‌ها نزدیک هستند برای آن که خبر را به خانواده برساند با عجله در حالی که از پشت بام به پایین می‌آمد لیز می‌خورد و می‌افتد و در همان جا جان خود را از دست می‌دهد.
پدر و مادر حبیب بن مظاهر که این صحنه می‌بینند برای آنکه مهمان‌ها متوجه نشوند و سبب ناراحتی آنها نشود جنازه پسرشان را در اتاقی پنهان می‌کنند.
زمانی که امام علی (ع) سراغ حبیب را می‌گیرد مظاهر اسدی مرتبه اول ماجرا را بازگو نمی‌کنند ولی وقتی امام(ع) برای بار دوم سراغ حبیب را می‌گیرد، مظاهر اسدی مجبور می‌شود که حقیقت را بازگو کند.
همان موقع امام حسین(ع) بر بالای سر جنازه می‌آید و صدا می‌زند حبیب و حبیب بن مظاهر چشمان خود را باز می‌کند.
مرتبه دوم که حبیب بن مظاهر جان خود را فدای امام(ع) می‌کند در روز عاشورا است که حبیب در آنجا پیرمردی بیش نبود و تا آخرین قطره خون از حریم امام حسین(ع) و اهل بیتش دفاع کرد و جنگید.
جالب است که هر عاشقی که زائر حرم امام حسین(ع) است در هر بار زیارت حسین بن علی(ع) دو مرتبه حبیب بن مظاهر را زیارت می‌کند چرا که مزار حبیب در کنار درب ورودی حرم سید‌الشهدا واقع شده است.
منابع:
دانشنامه‌ امام حسین(ع) نوشته حضرت آیت‌الله محمدی ری‌شهری 
منتخب طریحی
مقتل خوارزمی
منتهی الامال

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۴ ، ۱۶:۴۴

فایل‌های صوتی مداحی و روضه‌خوانی شب هفتم محرم 94 در هیئت رایت العباس چیذر با نوای «حاج محمود کریمی» آماده دریافت است.
به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فایل‌های صوتی مداحی و روضه‌خوانی شب هفتم محرم الحرام 1437 در هیئت رایت العباس چیذر با نوای حاج محمود کریمی آماده دریافت است.
(در صورت دانلود نشدن فایل‌ها، بر روی هر کدام راست کلیک کرده و گزینه Save Link AS... را انتخاب کنید)
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۴ ، ۱۶:۲۶

فایل‌های صوتی مدیحه‌سرایی و روضه‌خوانی «حاج عبدالرضا هلالی» در وصف حضرت علی اصغر علیه السلام که در شب هفتم محرم‌ 94 اجرا شده، آماده دریافت است.
به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فایل‌های صوتی مدیحه‌سرایی و روضه‌خوانی «حاج عبدالرضا هلالی» در وصف حضرت علی اصغر علیه السلام که در شب هفتم محرم‌الحرام 1437 در خانه کشتی شهدای هفتم تیر اجرا شده، آماده دریافت است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۴ ، ۱۶:۲۵

فایل‌های صوتی مداحی و روضه‌ حضرت علی اصغر(ع) که در شب هفتم محرم‌ 94 با نوای «حاج سید مجید بنی‌فاطمه» اجرا شده، آماده دریافت است.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فایل‌های صوتی مداحی و روضه‌ حضرت علی اصغر(ع) که در شب هفتم محرم‌الحرام 1437 با نوای حاج سید مجید بنی فاطمه در هیئت ریحانةالحسین سلام الله علیها اجرا شده، آماده دریافت است.
(در صورت دانلود نشدن فایل‌ها، بر روی هر کدام راست کلیک کرده و گزینه Save Link AS... را انتخاب کنید)
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۴ ، ۱۶:۲۳