آفاق

۱۶ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

۵ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۵ ، ۲۲:۴۷
به بهانه شهادت سومین شهید رسانه در سوریه؛

فعالان عرصه رسانه زیر آتش دشمن اخبار را میدانی و حقیقی مخابره می‌کنند و زمانی که قلم و دوربین‌شان از کار می‌افتد، با جان خود، قدم در وادی مخابره اخبار می گذارند؛ آن‌ها راه حسینی رفتند و در مکتب زینب (س) درس پس دادند.
گروه حماسه و جهاد دفاع پرس: خداوند در سوره «قلم»، به قلم و آنچه با قلم می‌نویسند، سوگند یاد کرده است. از ظاهر سیاق برمی‌آید که منظور از قلم مطلق، قلم نیست؛ بلکه هر نوشته‌ای که با قلم نوشته می‌شود. از این رو به قلم سوگند یاد شده که از عظیم‌ترین نعمت‌ها است که خداوند به سبب آن بشر را هدایت می‌کند. انسان به وسیله قلم و نوشتن مى‌تواند هر حادثه‌اى را که در پس پرده مرور زمان و بعد مکان قرار گرفته نزد خود حاضر سازد. بنابراین قلم و نوشتن هم در عظمت، دست کمى از کلام ندارد.
۳ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۵ ، ۱۵:۵۰
۴ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۵ ، ۰۶:۱۴
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۵ ، ۰۶:۱۰


گفت: یعنی فکر می‌کنی این مدعیان اصلاحات نمی‌دونند که دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان با هم فرقی ندارند و کلینتون و ترامپ سر و ته یک کرباسند؟!
گفتم: اگر می‌دانستند که برای شکست کلینتون عزا نمی‌گرفتند و از پیروزی ترامپ اینهمه دچار غم و غصه نمی‌شدند!
گفت: طی سی و چند سالی که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد 6رئیس‌جمهور در آمریکا سرکار آمده‌اند 3 جمهوریخواه و 3 دموکرات و هر 6رئیس‌جمهور بدترین و جنایتکارانه‌ترین برخوردها را با ایران اسلامی داشته‌اند.
گفتم: به مدعیان اصلاحات بگو که یادشان رفته همین خانم کلینتون و اوباما، داعش را ساختند، تحریم‌ها را اعمال کردند، با حمایت از اسرائیل و سعودی‌ها در سوریه و یمن و غزه و عراق و افغانستان مردم را قتل‌عام می‌کنند و...
گفت: چه عرض کنم؟! یعنی نمی‌دانند که ترامپ هم یک جنایتکار دیگر مثل بقیه است و با هم فرقی ندارند؟!
گفتم: یارو در آمریکا برای بازرسی به یک تیمارستان رفته بود، دید یکی از دیوانه‌ها سرش را به دیوار می‌زند و پشت سر هم می‌گوید مونیکا... مونیکا... پرسید علت چیست؟ گفت عاشق خانمی به نام مونیکا شده بود ولی با ازدواجش موافقت نکردند و حالا دیوانه شده، بازرس به طبقه دیگر رفت دید یک دیوانه دیگر هم سرش را به دیوار می‌زند و پشت سر هم می‌گوید؛ مونیکا... مونیکا... پرسید، این یکی دیگر چی شده؟ گفتند؛ با همان خانم مونیکا که به اولی نداده بودند، ازدواج کرده و حالا دیوانه شده!

 

متن از کیهان

۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۵ ، ۱۶:۱۴

اگر چه با تو از غیر تو گفتم

خودم را در دل دنیا نهفتم

ولی از بابت اشکی که دارم

خودت کاری کن از چشمت نیفتم

 

 

سید محمد رضا شرافت

۴ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۵ ، ۰۰:۲۲
دست نوشته خواهر شهید خاوری برای شهید خزایی؛

 

اربعین سال گذشته ما به همراه خانواده کربلا بودیم، زنگ زد و با مادر صحبت کرد و قسمش داد که دعا کند ایشان هم شهید شوند. تاکید داشت زیر ناودان طلای مولا علی (ع) دعا کنند تا قبول شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، خواهر شهید رضا خاوری از فرماندهان لشکر فاطمیون در دست نوشته ای درباره شهید مهدی خزایی خبرنگار صداو سیما نوشت: بلاخره گره کار آقای خزایی هم باز شد و خودش را به کاروان عاشوراییان رساند.

اربعین سال گذشته ما به همراه خانواده کربلا بودیم زنگ زد و با مادر صحبت کرد و قسمش داد که دعا کند ایشان هم شهید شوند. تاکید داشت زیر ناودون طلای مولا علی (ع) دعا کنند تا قبول بشه.

وقتایی که میامدن سر مزار آقا رضا با صورت به خاک می‌افتادند و زار زار گریه می‌کردند.

وقتی داداش رضا بشهادت رسید هیچ یک از مسئولین و آقایان حضور نداشتند، اما یک هفته تمام ایشان در کنار ما بود.

همیشه چه منطقه بود یا مشهد با منزل تماس می گرفت و اگر مشکلی پیش می‌آمد همیشه تمام تلاش خود را می‌کرد.

همیشه می گفت وقتی شهید شدم وصیت می کنم و شما هم بدانید که منو جای رفیقام بین بچه های فاطمیون کنار آقا رضا خاوری و ابوحامد به خاک بسپارید.

ما از داداش رضا هیچ عکسی نداشتیم چون داداش اصلا عکس نمی گرفت. تنها عکسهایی که داریم کار آقای خزایی هست که اون ایام قبل از شهادت داداش رضا باهم در ارتفاعات تل قرین استان درعا گرفته بودند. یک عکس دسته جمعی داشتند که بعد شهادت سید حکیم می گفت دیگه بعدی نوبت منه و واقعا هم نوبت ایشان شد.

در نهایت به آرزویش رسید و به جمع یارانش پیوست.

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۵ ، ۱۵:۳۲

 شهید مهدی قاضی خانی و ماجرای "نهالِ" معصومش به روایت برنامه «از آسمان»

 

دانلود بخشی از مستند

 

شهید مهدی قاضی خانی یکی از بسیجی های مخلص و توانمند شهر قرچک بود که آذرماه 94 در جبهه های مقاومت سوریه به شهادت رسید.

این شهید گرانقدر دو پسر و یک دختر داشت که گفت و گوی بین دختر خردسالشهید قاضی خانی و رهبر معظم انقلاب در یکی از دیدارهای ایشان با خانواده شهدای مدافع حرم بسیار شنیدنی و جذاب است.

در این برنامه با پدر ، مادر ، همسر ، فرزندان و دیگر اعضای خانواده و همرزمان شهید گفت و گو شده و تصاویر دیده نشده ای از شهید نمایش داده می شود.

«از آسمان» تنها برنامۀ مستمر حوزۀ ایثار و شهادت است که به کارگردانی و تهیه کنندگی امیر خورشیدی فرد هفدهمین سال فعالیت خود را پشت سر می گذارد. این برنامه کاری است از گروه امور اجتماعی شبکه دو که جمعه هر هفته ساعت 16:45 از شبکۀ دو سیما پخش می شود. بازپخش این برنامه پنجشنبه ساعت 6:15 دقیقه خواهد بود.

http://azaseman.ir

۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۵ ، ۲۱:۲۲

امام خامنه ای: شجره خبیثه ملعونه آل‌سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد.

 

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۵ ، ۱۹:۴۷

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۵ ، ۱۹:۳۳