آفاق

خواهش میکنم ، فقط یه دونه !

شنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۵، ۰۶:۳۱ ب.ظ

پیامبر گرامی اسلام(ص) محبوب ترین فرد در نزد خود را انسان خوش خلق معرفی می کند و می فرماید: دوست ترین و محبوب ترین شما در نزد من و نزدیک ترین شما به من در روز قیامت، خوش اخلاق ترین شماست.
امام صادق(ع) می فرمایند: هر که بدخلق است خود را معذب می دارد و بسیار اتفاق می افتد که به واسطه ی کج خلقی ضررهای عظیم به او می رسد و از منفعت های بزرگ محروم می شود و عاقبت هم به عذاب اخروی دچار می گردد. 
پیامبر اکرم(ص) انسانی را از جهت ایمان کامل می شمرند که خوش اخلاق باشد. می فرمایند: کامل ترین مردم از جهت ایمان، خوش اخلاق ترین آنها می باشد، بهترین شما کسی است که نسبت به خانواده اش احسان و نیکی کند.
  امام صادق(ع) ثمرات خوش اخلاقی را این گونه وصف می نمایند: نیکی و خوش خلقی، ولایات را آباد می گرداند، عمرها را طولانی می سازد. به درستی خدای متعال به بنده ای که دارای حسن خلق است ثواب کسی را می دهد که صبح و شام مشغول جهاد در راه خداست.
با توجه به محسنات خوی نیک است که ضرورت اخلاق و اثرات ارزشمند آن در زندگی زناشویی روشن می گردد.
همسری که اخلاقی پسندیده و رفتاری ملایم و لبخند و مهربانی در کردار خویش دارد، به راحتی خواهد توانست دل طرف مقابل را تسخیر کند و آرامشی دلپذیر را در خانه، برای تک تک افراد پدید آورد. با خنده و خوش رویی انرژی مثبت و روحیه ای شاد به دیگران منتقل و خستگی های روزمره را از خود دور سازد. و در انتها باز هم توصیه های متعدد اهل بیت(ع) ره توشه ی ما در این مسیر است.

نویسنده: راضیه محمد زاده
موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۲۷

نظرات  (۵)

۲۷ آذر ۹۵ ، ۱۸:۳۷ خنـــــــــღــــــــــده ڪدہ ツ
:)
پاسخ:
(:
ممنون
۲۷ آذر ۹۵ ، ۱۹:۱۴ فدایی رهبر
^_^
پاسخ:
تشکر از حضورتان
^_^
۲۷ آذر ۹۵ ، ۱۹:۱۷ بالای آسمان
قشنگ بود
ان شاءالله ما هم محبوب ایشان بشیم
پاسخ:
ان شاءالله
تشکر از حضورتان
۲۷ آذر ۹۵ ، ۱۹:۳۶ زیر نور ماه
عالی بود :-)
پاسخ:
تشکر از شما
۲۸ آذر ۹۵ ، ۰۶:۴۴ ❤منتـــظر المهدی 313❤
زیبا بود ممنونم ازتون
پاسخ:
ممنون از لطفتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.