آفاق

صفری که رفت و دردی دوا نکرد!!!

دوشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۵، ۰۳:۵۳ ب.ظ

در بازار غیررسمی مدت‌ها بود که مردم واحد پول تومان را حاکم کرده بودند و با آگاهی نسبت به هر کالایی می‌دانستند چه رقمی را بازگو کنند.

به عنوان مثال در بخش خواربار عنوان می‌شد که یک کالا دارای قیمت ده تومان است و همه می‌دانستند منظور ده هزار تومان است.

در بخش خودرو نیز همین ده‌تومان با عنوان میلیون عنوان می‌شود و در بخش مسکن نیز گفته می‌شود ۳۰۰ تومان و همه می‌دانند که منظور ۳۰۰ میلیون تومان است.

فانوس

گفت: این چه کاری بود که یک «صفر» را از جلوی پول ملی برداشته‌اند؟
گفتم: خب! واحد پول را از ریال به تومان تبدیل کرده‌اند!
گفت: چه فایده‌ای دارد؟
گفتم: از حالا به بعد یک تومان 10 ریال خواهد شد.
گفت: مگر قبل از این یک تومان 100 ریال بود؟ خب! قبلا هم یک تومان 10 ریال بود.
گفتم: رئیس کل بانک مرکزی گفته است این تغییر به مردم آرامش می‌دهد!
گفت: مگر نگرانی و دغدغه مردم این بود که چرا یک تومان 10 ریال نیست؟ تازه، هزینه کلان و سرسام‌آوری هم از بیت‌المال یعنی کیسه مردم صرف تغییر محاسبات خواهد شد.
گفتم: چه عرض کنم؟!  یارو با آجر یک دیوار ساخته و یک فانوس با شیشه قرمز روی آن گذاشته بود، پرسیدند این فانوس برای چیست؟ گفت برای اینکه عابران با دیوار برخورد نکنند. پرسیدند؛ خب! دیوار را برای چه ساخته‌ای؟ گفت؛ برای اینکه فانوس را روی آن بگذارم!

kayhan.ir

نظرات  (۶)

۲۲ آذر ۹۵ ، ۱۵:۵۵ بالای آسمان
از بعضی جهات هم خوب شد
چون مجبور بودم به صورت رسمی از ریال استفاده کنیم که گاهی باعث کلاهبرداری و اشتباهات فاحش میشد
به نظر من کار خوبیه
پاسخ:
با این تصمیمات مشکلات اصلی مردم برطرف نمیشه
تشکر از حضورتان
بله واقعا باید به تدابیر بهتری بیندیشند
پاسخ:
سلام
تشکر از حضورتان
۲۲ آذر ۹۵ ، ۱۶:۰۶ سروش فتحی
D:
like
پاسخ:
سلام
تشکر از خضورتان
۲۲ آذر ۹۵ ، ۱۶:۳۸ بالای آسمان
آخه کسی ادعا نکرده مشکل مردم حل میشه
:)
پاسخ:
کاری که  بیهوده است را نباید انجام داد
همه مشکلات و معضلات حل شده ، فقط حذف صفر مونده بود که اونم حل شد!!
تشکر از حضورتان

۲۲ آذر ۹۵ ، ۱۷:۵۳ Mohsen Farajollahi
آره اینو دیده بودم فقط یک ایراد کوچولو داره و اونو اگه شیفت و R رو بزنید میفهمید xD
+ممنون
پاسخ:
سلام
تشکر از حضورتان
حذف صفر، از سر بیدردی است و دردی از من و شما را در این جامعه درمان نخواهد کرد.
پاسخ:
احسنت
تشکر از حضورتان

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.