آفاق

۱۹ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

حکایت عارفانه از ابوسعید ابوالخیر

 

گویند شیخ ابو سعید ابوالخیر چند درهم اندوخته بود تا به زیارت کعبه رود. با کاروانی همراه شد و چون توانایی پرداخت برای مرکبی نداشت، پیاده سفر کرده و خدمت دیگران می کرد. تا در منزلی فرود آمدند و شیخ برای جمع اوری هیزم به اطراف رفت. زیر درختی، مرد ژنده پوشی با حالی پریشان دید و از احوال وی جویا شد. دریافت که از خجالت اهل و عیال در عدم کسب روزی به اینجا پناه اورده است و هفته ای است که خود و خانواده اش در گرسنگی به سر برده اند. شیخ چند درهم اندوخته خود را به وی داد و گفت برو.

مرد بینوا گفت: مرا رضایت نیست تو در سفر حج در حرج باشی تا من برای فرزندانم توشه ای ببرم.

شیخ گفت حج من، تو بودی و اگر هفت بار گرد تو طواف کنم به ز آنکه هفتاد بار زیارت آن بنا کنم.

۴ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۵۷

حکایت عارفانه از ابوسعید ابوالخیر

 

ابوسعید ابولخیر در مسجدی سخنرانی داشت. مردم از تمام اطراف روستاها و شهرها امده بودند.جای نشستن نبود و بعضی ها در بیرون نشسته بودند. شاگرد ابوسعید گفت: تو را به خدا از آنجا که هستید یک قدم پیش بگذارید.

همه یک قدم پیش گذاشتند سپس...

نوبت به سخنرانی ابوسعید رسید. او از سخنرانی خودداری کرد. مردم که به مدت یک ساعت در مسجد بودند و خسته شده بودند شروع به اعتراض کردند. ابوسعید پس از مدتی گفت:

هر انچه که من می خواستم بگویم شاگردم به شما گفت، شما یک قدم به جلو حرکت کنید تا خدا ده قدم به شما نزدیک شود.

منبع  :bultannews.ir

۶ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۵ ، ۰۰:۱۱

یه پست اختصاصی برای بچه های خوب

نقاشی درباره ماه رمضان  شعرهای کودکانه درباره ماه رمضان (4)

ماه رمضان آمد….

رمضان آمد و مهمونی به پا شد

نوبت مهمونی پاک خدا شد

سفره ی خدا  پر از عطر نمازه

پرِ از عبادت و راز و نیازه

همه دستاشون به سوی آسمونه

رو لبا نام خدای مهربونه

رمضان ماه دعا ماه عبادت

ماه مهربونی و برکت و رحمت

۶ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۵ ، ۰۱:۲۸

۳ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۵ ، ۰۰:۵۵

دانلود آهنگ جدید علیرضا افتخاری به نام مدافعان حرم

 

دانلود

منبع :mizanonline.ir 

۳ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۵ ، ۱۰:۵۲

 

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به گفته کاربران عراقی این خودروی داعشی به دست نیروهای بسیج مردمی منهدم شد.

دانلود

۴ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۵۴

روایت خواهرانه از شهادت داداش مجید؛

مجید مدافع حرم

شب آخر همرزمش‌ می‌گوید: مجید حیف تو نیست با این اعتقادات و اخلاق و رفتار که خالکوبی روی دستت است. مجید می‌گوید: "تا فردا این خالکوبی یا خاک می‌شود و یا اینکه پاک می‌شود"؛ و پاک شد.

آن زمان که مسعود ده‌نمکی روی پرده نقره‌ای سینما مجید سوزوکی را به نمایش گذاشت، شاید باورمان نمی‌شد امروز هم در حقیقت مجیدی وجود داشته باشد که باغیرت و بامرام باشد، اهل دل و دست و دلباز، لوتی و بامرام که عاقبتش شبیه مجید سوزوکی به شهادت ختم شود. همه با مجید سوزوکی خندیدیم، ناراحت شدیم و بعد در پایان قصه گریه کردیم، و شجاعت مجید را احسنت گفتیم و برایش دست زدیم. و حالا امروز بعد از چند سال داداش مجیدی هست نه شبیه و یا کپی مجید سوزوکی قصه اخراجی‌ها اما شباهت‌هایی داشت که پلان آخر زندگی‌اش را به شهادت ختم کرد. شاید در قصه ده‌نمکی مجید سوزوکی یک تفاوتی با بقیه همردیفانش داشت‌، یک گوهری در وجودش بود که این گوهر باعث انتخاب شدنش توسط معبود شد.

مجید قصه امروز ما در هوای گرم روز آخر مرداد ماه سال 69 در محله یافت‌آباد تهران به دنیا آمد. تک‌پسر خانواده و عزیزکرده خانواده و البته

۷ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۰ خرداد ۹۵ ، ۱۹:۵۹

۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۰ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۵۷

نرم افزار ماه رمضان با داشتن قابلیت های مختلف امکان پخش ادعیه و اذان را برای شما خواهد داشت. با این برنامه می توانید حال و هوای عرفانی ماه مبارک رمضان را به گوشی خود انتقال دهید و با فضیلت های این ماه بیشتر همراه باشید. امکان پخش اذان در اوقات شرعی مختلف نیز از قابلیت های برنامه می باشد. برنامه روی سیستم عامل اندروید ۲٫۲ و بالاتر نصب و اجرا می شود.

 

http://img5.downloadha.com/Behnam/2016/June/Screenshot/Mah-Ramazan-Persheh-ss3-l%28Downloadha.com%29.jpghttp://img5.downloadha.com/Behnam/2016/June/Screenshot/Mah-Ramazan-Persheh-ss2-l%28Downloadha.com%29.jpghttp://img5.downloadha.com/Behnam/2016/June/Screenshot/Mah-Ramazan-Persheh-ss1-l%28Downloadha.com%29.jpg

 

تغییرات آخرین نسخه :

-  رفع مشکلات جزئی

-  اضافه شدن همسان ساز ماه قمری

لینک دانلود:

 
۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۰ خرداد ۹۵ ، ۰۷:۰۰

 

دانلود ۱۰۰ نرم افزار قرآنی برتر اندروید

هو الحق و له الحمد

وب سایت حفظ و ترویج قرآن کریم این بار برای شما بازدیدکنندگان و کاربران عزیز مجوعه نفیس ۱۰۰ نرم افزار اندروید را با لینک مستقیم از کافه بازار برای شما آماده دانلود کرده است.

“برای دانلود هر نرم افزار روی تصویر آن کلیک کنید”

۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۵ ، ۲۱:۰۷