آفاق

ازدواج اجباری

چهارشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۸:۱۸ ب.ظ

رهایی از تنهایی و افسردگی عامل اصلی برخی جوانان به ازدواج اجباری

مهناز عبادی، روان‌شناس در گفت و گو با خبرنگار خانواده باشگاه خبرنگاران، با اشاره به دلایل اشتباه ازدواج برخی جوانان اظهار کرد: متأسفانه برخی از جوانان به دلایل اشتباهی از جمله فشار اطرافیان، رهایی از تنهایی و افسردگی، گریختن از واقعیت‌های زندگی، پر کردن خلاء احساس تأمین مخارج زندگی و... تصمیم به ازدواج و تشکیل خانواده می‌دهند.

وی با بیان اینکه این نوع عواملی که باعث ازدواج می‌شود قطعاً مشکلاتی و اختلافاتی را در پی خواهد داشت، ادامه داد: افرادی که به این شکل ازدواج می‌کنند با گذشت زمان شاهد اختلافاتی خواهند شد چرا که یکی پر انرژی و پرشور و دیگری کم انرژی و بی‌حوصله خواهد بود.

وی افزود: اختلاف در میزان انرژی رفته رفته دیده می‌شود و در معاشرت‌های اجتماعی و فعالیت‌های دیگر پی به تفاوت‌ها می‌برند که در آخر به اختلاف منجر می‌شود.

عبادی گفت: مواردی که در امر ازدواج مهم تلقی می‌شوند هم سطح بودن خانواده‌ها، دیدگاه‌های مرد و خانواده از لحاظ مذهبی، اجتماعی، سیاسی و...، متناسب بودن از لحاظ سن و سال و میزان تحصیلات است که جوانان باید به این موارد توجه ویژه‌ای داشته باشند و زمانی که به طور قطعی تصمیم و نیاز به ازدواج ندارند تشکیل خانواده دهند.

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.