آفاق

ظهور پرقدرت گروه شیعی ضدصهیونیستی در غزه

دوشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۴۱ ب.ظ

پایگاه اینترنتی «الگماینر» 26 اکتبر 2015 (4 آبان) در مقاله‌ای به تحولات و وضعیت حمایت جمهوری اسلامی ایران از نیروهای مقاومت در نوار غزه پرداخت و نوشت: جمهوری اسلامی ایران به‌طور جدی بر حمایت از گروه‌های شیعی مستقر در غزه متمرکز شده است. مطابق گزارش روزنامه «الشرق الاوسط»، ایران اولویت‌های خود را تغییر داده و در حمایت از نیروهای دست‌نشانده خود تغییراتی ایجاد کرده است. بر اساس این گزارش، تهران حمایت از گروه‌های تروریستی سنی، مانند حماس و جهاد اسلامی فلسطین را کاهش داده و در عین حال حمایت جدی‌تر خود را به جنبش شیعی «الصابرین» معطوف داشته است.

در ادامه مقاله آمده است: حمایت‌های ایران سبب شده است جنبش الصابرین حقوق 400 کارمند خود را پرداخت و شبه‌نظامیانش را مسلح کند. جنبش الصابرین که پرچم آن شبیه پرچم حزب‌الله لبنان است، سه سال گذشته تشکیل شده و عمدتاً در شمال غزه فعالیت می‌کند. دبیرکل این جنبش «حشام سالم»، رهبر سابق جهاد اسلامی فلسطین است که روابط نزدیکی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رهبری حزب‌الله لبنان دارد.

در پایان مقاله آمده است: هفته گذشته اسرائیل [رژیم صهیونیستی] اعلام کرد، جوانی 28 ساله را که بخشی از رهبری شاخه نظامی جنبش الصابرین بوده، کشته است. سرویس‌های امنیتی «شین‌بت» اسرائیل اعلام کرده‌اند، این جوان مسئول تیراندازی و حملات در مرز غزه طی چند هفته گذشته بوده است. جنبش الصابرین نیز عضویت این جوان را تأیید کرده و با سوگند خود به ادامه حملات علیه اسرائیل، اقدامات این جوان را ستوده است. تمرکز حمایت ایران از این جنبش نوظهور اوضاع گروه‌های ضداسرائیلی در غزه را تغییر داده است.

گفتنی است، بخشی از بزرگنمایی رسانه‌های بیگانه به نوعی جنگ روانی به منظور واگرایی بین گروه‌های مقاومت با ایران است.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۰۴

نظرات  (۲)

ان الله مع الصابرین
۰۶ آبان ۹۴ ، ۱۰:۲۰ عبدالله پور فلاحیان کوه کمر
خیلی خوب است ولی نباید اختلاف بین گروه های دیگر بوجود بیاید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.