آفاق

من تجربه کردم، نترس ...

پنجشنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۴، ۰۹:۲۴ ب.ظ

حاج اسماعیل دولابی: من تجربه کردم، نترس خدا دنیاتو نمی گیره

.... دو طریق در باب سلوک به حق تعالی وجود دارد. یکی راه جذبه و رحمت حق است که در این راه بارقه ای از دوست به سالک می خورد و در واقع کشش دوست، سالک را پیش می برد و این یک دعوت خصوصی برای اوست و از سالک این طریق به مجذوب سالک تعبیر می شود.

راه دوم آن است که سالک باید آنقدر مجاهده کند و ریاضت بکشد تا به جذبه حق برسد و سالک این طریق را، سالک مجذوب گویند. در حقیقت هردو طریق جذبه حق تعالی است که سالک را به مقصد می رساند...

پس بیا با خدا دوست شو. نترس خدا دنیاتو نمی گیره. خدا همه چی بهت میده. هم دنیا هم اخرت. من تجربه کردم این را. تو بیا دوست شو. راه دوستی خدا این است.

می گوید: به رحمت سر زلف تو واثقم ورنه
کشش چو نبود از آن سو، چه سود کوشیدن

 

از مجموعه " طوبای محبت"

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۰۸

نظرات  (۷)

۰۸ بهمن ۹۴ ، ۲۱:۲۹ مهنا احمدی
عالی بود..مخصوصا جمله ی بالا(من تجربه کردم، نترس خدا دنیاتو
نمی گیره)
پاسخ:
ممنون
خدا رحمت این این مرد خدارو
عالی گفته
۰۸ بهمن ۹۴ ، ۲۱:۳۱ بسیجی گمنام
سلام
منم خیلی وقته نرفتم هیی
عاقبتتون بخیر و شهادت روزیتون
پاسخ:
سلام علیکم
ان شاءالله
۰۸ بهمن ۹۴ ، ۲۱:۴۴ محمدرضا گلزاری
++++
۰۸ بهمن ۹۴ ، ۲۲:۰۷ حامد پروینی
عالی بود مثل قبل... مرسی
پاسخ:
ممنونم
۰۸ بهمن ۹۴ ، ۲۲:۵۴ mohammad yadollahi
سلام
دست جادویی شب در به روی من و غم میبندد
موفق و سربلند باشی
پاسخ:
سلام عزیز
همچنین
کاملا درسته...
البته:
بی همگان به سرشود، بی تو به سر نمیشود...
وقتی هم که ما غافلیم، بازم هست :)
۱۴ بهمن ۹۴ ، ۱۹:۰۹ خانم مهربون
عالی گفتن
ایول

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.